Monday, 19 March 2012

PERSAHABATAN..

Persahabatan..

kenapa kau menodainya.. kenapa tegar kau khianati persahabatan yang kita bina dengan perkara-pekrkara yang tidak sepatutnya. Engkau kawanku yang paling aku percaya untuk aku dapatkan kekuatan? nape kau membiarkan kekuatan aku pergi bersama pembohonganmu itu.. tak sangka kau seorang yang kejam.. Kini aku cuba bangun untuk menguatkan diriku selepas kau memungkirinya. Masih ku ingat lagi engkau datang menghulurkan persahabatan ketika aku bergelut dalam masalah. Kau datang memberikan kata-kata semangat yang mampu memulihkan kemabali semangat ku. Namun selepas kau menguatkannya kenapa kau juga yang memusnahkannya. Apa yang kau cuba buktikan kepada aku? 


Sahabat..

Terlalu cepat masa berlalu dah 3tahun kau pergi..dan selama 3thn juga la aku cuba kuatkan semangat aku yang kau hilangkan.. nasibku baik aku dikelililing kawan-kawan ayng terbaik di sini. Mereka banyak mengajar aaku erti sebuah persahabatan sebenar yang kau musnahkan dulu. 
 aku tak tau pe yang aku nak tulis kat entry nie sebenarnya… tiba-tiba kenangan bersama seorang sahabat datang menjelma.. orang yang ku panggil sahabat rupanya orang itu yang memusnahkan erti persahabatan. Tapi tu dulu sekarang bila aku dah berada jauh dari negeri dan belajar idup berdikari baru aku tau tak semua orang macam dia..
 nak bagi contoh lak rasa… kat cni(nama tempat dirahsiakan) aku ditemukan dengan sahabat. Diorg aku kenal dari sem 1 sehingga sekarang. Diorang begitu baik.. sentiasa menasihati aku dan kawan2 yang lain… siapa sangka penghijrahanku ke luar dari negeriku mengajar aku bahawa betapa hidup tanpa insan bergelar sahabat begitu complex…

thanks friend… hanya Allah s.w.t yang mampu membalas apa yang korang beri pada aku… semoga idup korang semua akan berjaya… 


 pening baca blog sendiri…apa pun tak boleh….


 ^_^ smile always kerana senyum penawar segala kelukaan…

No comments:

Post a Comment