Monday, 30 January 2012

“IZINKAN AKU BAHAGIA”

Izinkan aku bahagia…. Nice statement la nie..aku suka… kebahagiaan mesti ramai yang nk rasa kan… tak terkecuali aku jgk nak rasa kebahagiaan.. cerita yang aku nak cerita nie mungkin sedih kot   tak pun xsedih langsung…hahahahaha
Cerita dia bermula camni… nie kira first time la jatuh cinta… aku kenali dia dalam satu pertemuan antara teman-teman.. pada pandangan pertama dia kenali aku dia dah  cakap dia suka aku.. aku apa lagi buntu la… tiba-tiba jer kenal dah cakap suka lak… dalam hati aku nie cakap “gila ke laki nie”…hahahhhaa (jht jgk aku nie upanya) tapi aku cakap kat dia kita kn baru kenal biarlah kita nie kawan dulu… betul la kan kena cakap camtu kan… dia sekadar cakap “ye la kita kawan”…(tanpa emosi kot masa dia cakap tu) di situ bermulalah persahabatan kami… kawan punya kawan kira dah lama la kami nie kawan… aku rs dia nie sweet sangat…. Baik gila la kata orang… dia selalu ada masa aku perlukan teman… dia selalu buat aku hepi tapi aku nie jahat la cikit suka sangat buat dia sedih.. aku suka sakat2 dia suka buat dia risau macam2 la aku nie…. Hahahhaa..

Nie nak masuk part yang menarik nie…tadi rasa2 aku bg intro jer…hahahaaa

Tiba-tiba, satu hari tu dia telefon aku cakap dia suka aku,,,, dalam bahasa lain “dia cintakan aku, sayangkan aku”. Terpana aku seketika..puas aku fikir camne nk balas balik jawapan dia… sebenarnya aku xsedia ag nak bercouple… ye la kot…dan secara tiba-tibanya terdetik dihati aku yang dia baik sweet dan jujur suka aku… mungkin aku kan bahagia ngn dia.. so cuba teka apa yang aku balas sebagai jawapan pada dia…. Mesti korang nak tau kan… biarlah rahsia dulu… nanti tak jadi lak izinkan aku bahagia kan…. Aku menyepi selama beberapa hari… puas dia menelefon puas dia msg aku tak balas pn..bukan aku tak kesian kat dia tapi aku cuba cari kekuatan..

Konflik time….xla konflik sgt tp lebih pada ending kot.

Akhirnya aku mengalah pada masa situasi dan keadaan…. Aku hanya menghantar satu pesanan ringkas padanya mesej tu berbunyi begini…” izinkan aku bahagia di sampingmu buat selamanya… andai jodoh memanjangkan hubungan kita tetaplah kita kita dijalan-Nya bersama-sama”…. Hahhaaa itulah aku nak cakap izinkan aku bahagia…. Sedih x…. hahahahaa… kalu xsedih tu cuba la buat2 sedih cikit ya… satu ucapan yang tak terduga yang aku hantar kan…aku rasa keputusan tu lah yang terbaik yang aku buat sebab bila dia ada aku rasa bahagia…. Mungkin dialah jodoh aku… dia hanya mampu membalas “terima kasih sayang, tak akan kau sia2 mu wahai sayangku” .hahaha tiba-tiba terkeluar sayang lak…hepi sangat kot…apa2 pun nie lah cerita yang aku nak cerita… cerita nie tak de kena mengena ngan sape2 tau….



p/s>>> nie first time tulis entry panjang…. Baru belajar nie…hahahaha harap sape yang baca tu terhibur la cikit2 ya….lucu pn ada nie…hahha