Tuesday, 19 June 2012

SATU PENGHARAPAN....


'Perlukah mengharap sesorang yang belum pasti milik kita...sedangkan hati kita memerlukan dia."  ungkapan yang paling memberi persoalan pada hatiku.. kenapa perlu mengharap sesuatu yang kita sendiri tak pasti. kenapa hati dia bukan milikku.. kenapa dia masih menyintai seseorang yang dia sendiri tau sudah tiada.. kenapa dia tidak boleh teruskan hidup dia.. kenapa aku mesti mengharap sesuatu dari dia? kenapa....kenapa...kenapa.. berulang kali aku membiarkan persoalan nie menerjah benakku. tapi hakikatnya aku tak pernah menemui penyelesaian. dia! hanya dia yang aku harapkan boleh menjadi bulanku, bintangku, dan matahari dalam hidupku. sekarang duniaku gelap tanpa cahayanya. tegarnya kamu sayang membiarkan aku dihimpit keresahan dalam arus kehidupan. sayang! untuk apa kau datang menghulurkan salam perkenalan jika dusta yang akan kau berikan akhirnya. tak ku sangka kau datang hanya untuk memberikan sinar kehampaan dalam idupku.. keranamu sayang... keranamu...aku memandang sepi setiap lelaki yang hadir untuk memberikan cinta kepadaku.. haruskah semua nie tanpa penghujungnya sayang... sampai bila setiap yang hadir aku kecewakan.. kenapa hadirmu dulu menutup segalanya sayang....

awak.... maafkan saya kerana melukai awak... hanya itu yang mampu aku ucap pada mereka sayang. kenapa sukarnya aku melupakan mu.. setelah apa yang engkau buat sepatutnya aku boleh membencimu tapi cintaku padamu semakin mendalam.. adakah ini dugaan untukku.. mampukah aku harunginya.. andai masa dapat diputar kembali ingin aku lari dari pertemuan ini.. perkenalan yang hanya membuahkan cinta yang duka. episode cinta tanpa akhirnya... sampai bila akan terus begini... aku menunggu satu keputusan yang aku sendiri sudah mengetahuinya..



pelik kan?? aku sudah mengetahui kebenarannya tetapi kenapa aku masih mengharap? aku sendiri tak pasti... adakah penantiku ini akan dibayar dengan sebaiknya.... hanya masa yang akan menjawab segalanya.

No comments:

Post a Comment